مدیریت ادعا در معنای عام، شامل کلیهی رویههایی است که برای جلـوگیری از افـزایش دعـاوی و همچنـین مدیریت آنها، در صورت وقوع، مورد نیاز است و از ایـن رو مـیتـوان آن را تـا حـدودی بـه مـدیریت ریسـک و رویههای معمول در آن شبیه دانست. امروزه دعاوی بخش جدایی ناپذیر قراردادها هستند که نحوهی طرح و پاسخگویی در مقابل آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین جهت با توجه به درخواست دانش پژوهان گرامی، دانشسرای حقوقی شهردانش فیلم آموزشی مدیریت ادعا را در دو نسخهی الکترونیکی و لوح فشرده ارائه مینماید.
اهم سرفصلهای فیلم آموزشی مدیریت ادعا با تدریس عرفان لاجوردی :
- تعریف Claim
- تفاوت میان Claim و Change (یا Variation)
- تفاوت مفهوم Change در استاندارد PMBOK و مدیریت Claim
- ضابطه و معیار تقسیم بندی قراردادها
- تعریف ریسک، ریسک تأمین مالی به عنوان معیار تفاوت قراردادهای سرمایه گذاری با قراردادهای پیمانکاری
- انواع قراردادهای صنعتی
- Construction
- Plant and Design Build
- EPC/T
- Claimها و Changeهای مختص قراردادهای P & DB
- ریسک اشتباه های الزامهای کارفرما
- ریسک شرایط غیر قابل پیشبینی
- Claimها و Changeهای مشترک در قراردادهای P & DB و EPC/T
- Fossils (FIDIC ART. 4.24)
- Testing (FIDIC ART. 7.4)
- Extension of Time for completion (FIDIC ART. 8.4.)
- Delays (FIDIC ART. 8.5)
- Adjustment for changes in legislation (FIDIC ART. 13.7)
- Adjustment for changes in costs (FIDIC ART. 13.8)
- Delayed payment (FIDIC ART. 14.8)
- Contractor’s entitlement of suspend work (FIDIC ART. 16.1)
- Consequences of Employer’s Risks (FIDIC ART.17.4)
انتشارات: پژوهشکده حقوقی شهر دانش