اهم سرفصلهای کارگاه :
- تاريخچه فوتبال و فيفا
تعريف خانواده فوتبال / برنامه های استاندارد فيفا
- فيفا
ساختار و سازماندهي فيفا / فعاليت هاي توسعه اي فوتبال / تعريف دفاتر توسعه فوتبال در جهان
- مديريت فوتبال
شيوه هاي اداره تشكیلات / مهارت هاي مديريت فوتبال
- اساسنامه فيفا و مقررات آن
- كنفدراسيونهاي شش گانه فيفا
ساختار و فعاليت هاي كنفدراسيون ها
- فدراسيون هاي عضو
اساسنامه الگو / ساختار و سازماندهي فدراسيون ها / مقررات و نرم افزارها فدراسيون / كميته ها و دپارتمان ها و تفاوت آنها / تشکیلات اداري يك فدراسيون / كاركنان و اداره كنندگان
- نيروي انساني
اداره تشکیلات مالي فوتبال / تعاريف مهم و مسئوليت ها / برنامه ريزي و كمك هاي به فدراسيون ها
- برنامه ريزي
طرح هاي بلند مدت / شناخت تهديدات، فرصت ها، امكانات و كمبودها / طرح هاي تجاري فوتبال
- برگزاری مسابقات
انواع مسابقات فوتبال / مقررات بركزاري / سازماندهي يك مسابقه / جدول بازيها و چيدمان آن / بازي منصفانه / نحوه كنترل دوپينگ / تسهیلات و تداركات / تجهيز امكانات مالي / تبليغات و تجارت در فوتبال / رسانه هاي و ارتباطات جمعي
- بازاریابی
مناطق پنچگانه در بازاريابي فوتبال / شناخت توليدات فوتبال / اهداف تجارت در فوتبال / طرح هاي بلندمدت تجارت در فوتبال / تئوري بازاريابي و بازار يابي عملي / استفاده از تلويزيون براي بازاريابي
- مدیریت باشگاه داری
انواع باشگاه ها / اساسنامه ـ مقررات و ساختار / امور مالي و طرح هاي توسعه ورزشي و امكانات / سازماندهي يك بازي / ارتباط با رسانه ها و ارتباطات جمعي / بازاريابي و حامي مالي و طرفداران و توسعه آنها
- مدیریت رویدادهای ورزشی
جرايي نمودن مديريت رويدادها / طراحي براي ميزباني مسابقات و برگزاري يك بازي
- ارتباطات
بررسي عوامل مهم در ارتباطات / عوامل دروني و بروني ارتباطات / طراحي براي ارتباطات / سازماندهي كنفرانس هاي رسانه اي / روابط عمومي
- نتیجه گیری
در آخر دوره بايد نظـر سـنجي از شـركت كننـدگان صـورت گيرد.